Приказ основних података о документу

dc.creatorGlišić, Milica
dc.creatorGrbić, Slaven
dc.creatorLovrenović, Mirjana
dc.creatorBaltić, Branislav
dc.creatorRajčić, Antonija
dc.creatorJanjić, Jelena
dc.creatorBošković Cabrol, Marija
dc.date.accessioned2023-02-20T08:32:00Z
dc.date.available2023-02-20T08:32:00Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.isbn978-99955-770-8-7
dc.identifier.urihttps://vet-erinar.vet.bg.ac.rs/handle/123456789/2550
dc.description.abstractПоред личног искуства и знања потрошачи се о квалитету меса информишу из других извора. У овој студији учесталост одговора анкетираних о вези између распознавања безбједности меса и познатог одгајивача је 55,1%, што је веће од осталих понуђених одговора („Неутралан сам“ и „Не слажем се“, 33,1% и 11,8%, појединачно). Учесталост слагања са одговором да се безбједност меса распознаје у односу на мјесто продаје је 59,5%, неутралан став има 29,6% анкетираних, а 10,9% се не слаже са наведеном констатацијом. Потрошачи сматрају да се безбједност меса распознаје и по ознаци органске производње. Слагање са овим одговором заступљено је са 49,4% одговора, неутралан став има 39,3% испитаника, а 11,3% није сагласно са овом констатацијом. Учесталост одговора „Слажем се“ (56,7%) је већа у односу на неутралан став, односно одговора „Не слажем се“ (32,3%) са констатацијом о вези између распознавања безбједности меса и извору информација о месу. На питање о веровању информацијама о квалитету добијених од снабдјевача- месара одговор „Слажем се“ добијен је од 53,5% испитаника. Далеко је мање оних (37,2%) који имају повјерења у продавца у супермаркету. Половина испитаника (50,2%) има повјерење у информације добијене од рођака, 41,6% од познаника, 41,4% од савјета кулинара. Неутралан став о информацијама добијених од снабдјевача-месара има 37,0% исптаника, добијених од продавца у супермаркету 41,4% испитаника, од рођака 29,9%, познаника 38,6% и савјета кулинара 42,1%. Одговор „Не слажем се“ који се односи на везу између поријекла информација и повјерења у те информације најмање је учестао када се ради о снабдјевачу-месару (9,5%), а највише када се ради о продавцу у супермаркету (21,4% одговора), што значи да потрошачи више вјерују снабдјевачу-месару, него продавцу у супермаркету. Према учесталости одговора „Не слажем се“ потрошачи имају најмање повјерења у информације које се односе на безбједност/квалитет меса које добијају из реклама (50,2% испитаника), а затим из новинских чланака (47,8% испитаника). Потрошачи највише вјерују информацијама о безбједности / квалитету меса добијених од љекара/нутриционисте (53,1%), а најчешће неутралан однос имају према информацијама добијеним од удружења за заштиту потрошача (41,9%).sr
dc.language.isosrsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200143/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.source26. Godišnje savjetovanje doktora veterinarske medicine Republike Srpske (BiH) - Zbornik kratkih sadržajasr
dc.subjectБезбједност месаsr
dc.subjectинформацијеsr
dc.subjectмјесто набавкеsr
dc.subjectсредства информисањаsr
dc.subjectнутрициона вредностsr
dc.titlePoznato/nepoznato: Uticaj poverenja pri izboru i stavovima o bezbednosti i kvalitetu mesasr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBYsr
dc.citation.spage121
dc.citation.epage124
dc.identifier.fulltexthttp://veterinar.vet.bg.ac.rs/bitstream/id/7245/123-126.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_veterinar_2550
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу