Životni ciklus proizvoda
Аутори
Mirilović, MiloradTeodorović, Vlado
Vejnović, Branislav
Đurić, Spomenka
Stevanović, Jasna
Tajdić, Jasna
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
U savremenoj tržišnoj utakmici svi privredni subjekti moraju da se maksimalno usmere na
realizaciju svojih ciljeva i na taj način ostanu konkurentni u odnosu na ostale organizacije. Jedna
od alatki u tržišnoj utakmici je marketing koji poseduje četiri osnovne poluge, a to su: proizvod,
cena, prodaja i promocija. Stalni porast konkurentnosti na savremenom globalnom tržištu i
dominacija visoko razvijenih tehnologija, zahtevaju primenu novih saznanja i inovacija u razvoju
i poboljšanju proizvoda i proizvodnih procesa. Zbog toga je imperativ savremenih proizvodnih
sistema integracija, saradnja i simultano dejstvo poslovnih funkcija, ka ostvarenju što boljeg i
konkurentnijeg proizvoda ili usluge. Životni ciklus proizvoda je izraz koji se koristi kao
sveobuhvatni analitički okvir za planski razvoj proizvoda i njegovo prilagođavanje zahtevima
tržišta. Analizom celokupnog vremenskog puta proizvoda, od njegovih začetaka, preko vremena
provedenog na tržištu, pa do trenutka povlačenja s...a tržišta, ili odluke o produžetku životnog
ciklusa, moguće je definisati određeni broj faza koje karakterišu odgovarajuće specifičnosti u
pogledu aktivnosti koje se u njima odvijaju. Prva kritična tačka je faza uvođenja proizvoda na
tržište što predstavlja lansiranje proizvoda. Njoj prethodi period nastajanja ideja, razvoja,
dizajniranja, proizvodnje i izrade marketing programa. Karakteriše je niska dobit i visoki troškovi
marketinga. Sledeća faza je faza rasta i razvoja koja predstavlja fazu životnog ciklusa proizvoda
čije su opšte karakteristike da je proizvod prihvaćen od strane tržišta, da prodaja raste i dobit po
jedinici proizvoda dostiže maksimum. Sledeća je faza zrelosti koja predstavlja fazu kada rast
prodaje postaje spor ili prodaja stagnira. To se odražava na stopu prinosa proizvoda, smanjenju
dobiti po jedinici, a kasnije i na ukupnu dobit. Poslednja faza je faza odumiranja proizvoda koja
se karakteriše opadanjem prodaje i smanjenjem dobiti.
Кључне речи:
proizvod / marketing / životni ciklus / dobit / troškoviИзвор:
17. Simpozijum Zdravstvena zaštita, selekcija i reprodukcija svinja, Srebrno jezero, 30. maj - 1. jun, 2019, 2019, 10-17Издавач:
- Požarevac : Veterinarski specijalistički institut
Напомена:
- Zbornik radova
Колекције
Институција/група
Fakultet veterinarske medicineTY - CONF AU - Mirilović, Milorad AU - Teodorović, Vlado AU - Vejnović, Branislav AU - Đurić, Spomenka AU - Stevanović, Jasna AU - Tajdić, Jasna PY - 2019 UR - https://vet-erinar.vet.bg.ac.rs/handle/123456789/3431 AB - U savremenoj tržišnoj utakmici svi privredni subjekti moraju da se maksimalno usmere na realizaciju svojih ciljeva i na taj način ostanu konkurentni u odnosu na ostale organizacije. Jedna od alatki u tržišnoj utakmici je marketing koji poseduje četiri osnovne poluge, a to su: proizvod, cena, prodaja i promocija. Stalni porast konkurentnosti na savremenom globalnom tržištu i dominacija visoko razvijenih tehnologija, zahtevaju primenu novih saznanja i inovacija u razvoju i poboljšanju proizvoda i proizvodnih procesa. Zbog toga je imperativ savremenih proizvodnih sistema integracija, saradnja i simultano dejstvo poslovnih funkcija, ka ostvarenju što boljeg i konkurentnijeg proizvoda ili usluge. Životni ciklus proizvoda je izraz koji se koristi kao sveobuhvatni analitički okvir za planski razvoj proizvoda i njegovo prilagođavanje zahtevima tržišta. Analizom celokupnog vremenskog puta proizvoda, od njegovih začetaka, preko vremena provedenog na tržištu, pa do trenutka povlačenja sa tržišta, ili odluke o produžetku životnog ciklusa, moguće je definisati određeni broj faza koje karakterišu odgovarajuće specifičnosti u pogledu aktivnosti koje se u njima odvijaju. Prva kritična tačka je faza uvođenja proizvoda na tržište što predstavlja lansiranje proizvoda. Njoj prethodi period nastajanja ideja, razvoja, dizajniranja, proizvodnje i izrade marketing programa. Karakteriše je niska dobit i visoki troškovi marketinga. Sledeća faza je faza rasta i razvoja koja predstavlja fazu životnog ciklusa proizvoda čije su opšte karakteristike da je proizvod prihvaćen od strane tržišta, da prodaja raste i dobit po jedinici proizvoda dostiže maksimum. Sledeća je faza zrelosti koja predstavlja fazu kada rast prodaje postaje spor ili prodaja stagnira. To se odražava na stopu prinosa proizvoda, smanjenju dobiti po jedinici, a kasnije i na ukupnu dobit. Poslednja faza je faza odumiranja proizvoda koja se karakteriše opadanjem prodaje i smanjenjem dobiti. PB - Požarevac : Veterinarski specijalistički institut C3 - 17. Simpozijum Zdravstvena zaštita, selekcija i reprodukcija svinja, Srebrno jezero, 30. maj - 1. jun, 2019 T1 - Životni ciklus proizvoda SP - 10 EP - 17 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_veterinar_3431 ER -
@conference{ author = "Mirilović, Milorad and Teodorović, Vlado and Vejnović, Branislav and Đurić, Spomenka and Stevanović, Jasna and Tajdić, Jasna", year = "2019", abstract = "U savremenoj tržišnoj utakmici svi privredni subjekti moraju da se maksimalno usmere na realizaciju svojih ciljeva i na taj način ostanu konkurentni u odnosu na ostale organizacije. Jedna od alatki u tržišnoj utakmici je marketing koji poseduje četiri osnovne poluge, a to su: proizvod, cena, prodaja i promocija. Stalni porast konkurentnosti na savremenom globalnom tržištu i dominacija visoko razvijenih tehnologija, zahtevaju primenu novih saznanja i inovacija u razvoju i poboljšanju proizvoda i proizvodnih procesa. Zbog toga je imperativ savremenih proizvodnih sistema integracija, saradnja i simultano dejstvo poslovnih funkcija, ka ostvarenju što boljeg i konkurentnijeg proizvoda ili usluge. Životni ciklus proizvoda je izraz koji se koristi kao sveobuhvatni analitički okvir za planski razvoj proizvoda i njegovo prilagođavanje zahtevima tržišta. Analizom celokupnog vremenskog puta proizvoda, od njegovih začetaka, preko vremena provedenog na tržištu, pa do trenutka povlačenja sa tržišta, ili odluke o produžetku životnog ciklusa, moguće je definisati određeni broj faza koje karakterišu odgovarajuće specifičnosti u pogledu aktivnosti koje se u njima odvijaju. Prva kritična tačka je faza uvođenja proizvoda na tržište što predstavlja lansiranje proizvoda. Njoj prethodi period nastajanja ideja, razvoja, dizajniranja, proizvodnje i izrade marketing programa. Karakteriše je niska dobit i visoki troškovi marketinga. Sledeća faza je faza rasta i razvoja koja predstavlja fazu životnog ciklusa proizvoda čije su opšte karakteristike da je proizvod prihvaćen od strane tržišta, da prodaja raste i dobit po jedinici proizvoda dostiže maksimum. Sledeća je faza zrelosti koja predstavlja fazu kada rast prodaje postaje spor ili prodaja stagnira. To se odražava na stopu prinosa proizvoda, smanjenju dobiti po jedinici, a kasnije i na ukupnu dobit. Poslednja faza je faza odumiranja proizvoda koja se karakteriše opadanjem prodaje i smanjenjem dobiti.", publisher = "Požarevac : Veterinarski specijalistički institut", journal = "17. Simpozijum Zdravstvena zaštita, selekcija i reprodukcija svinja, Srebrno jezero, 30. maj - 1. jun, 2019", title = "Životni ciklus proizvoda", pages = "10-17", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_veterinar_3431" }
Mirilović, M., Teodorović, V., Vejnović, B., Đurić, S., Stevanović, J.,& Tajdić, J.. (2019). Životni ciklus proizvoda. in 17. Simpozijum Zdravstvena zaštita, selekcija i reprodukcija svinja, Srebrno jezero, 30. maj - 1. jun, 2019 Požarevac : Veterinarski specijalistički institut., 10-17. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_veterinar_3431
Mirilović M, Teodorović V, Vejnović B, Đurić S, Stevanović J, Tajdić J. Životni ciklus proizvoda. in 17. Simpozijum Zdravstvena zaštita, selekcija i reprodukcija svinja, Srebrno jezero, 30. maj - 1. jun, 2019. 2019;:10-17. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_veterinar_3431 .
Mirilović, Milorad, Teodorović, Vlado, Vejnović, Branislav, Đurić, Spomenka, Stevanović, Jasna, Tajdić, Jasna, "Životni ciklus proizvoda" in 17. Simpozijum Zdravstvena zaštita, selekcija i reprodukcija svinja, Srebrno jezero, 30. maj - 1. jun, 2019 (2019):10-17, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_veterinar_3431 .