Značaj informisanja potrošača pri izboru namirnica
Аутори
Baltić, Milan Ž.Glišić, M.
Janjić, Jelena
Marković, Radmila
Bošković, Marija
Dokmanović, Marija
Đorđević, Jasna
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Потрошачи све више обраћају пажњу на исхрану, квалитет и безбедност хране коју
конзумирају. До информација о намирницама које купују могу доћи из различитих
извора, а сматра се да у томе најбитнију улогу имају декларације. У априлу 2015.
године код нас је ступио на снагу нови правилник о декларисању, означавању и
рекламирању хране којим се одређују права и обавезе субјекта у пословању и штите
интереси потрошача. Адекватне декларације представљају битан начин информисања
потрошача о квалитативним карактеристикама намирница и због тога се њима мора
посветити посебна пажња. Међутим, није довољно разјашњено који тип информација
потрошачи највише траже на декларацијама, нарочито када се говори о намирницама
анималног порекла као што су јунеће, свињско и јагњеће месо. Сматра се да су
најзначајније информације, на које се највише обраћа пажња приликом куповине, рок
трајања и порекло меса, а поред њих и информације везане за хранљиву вредност,
зрење меса, категорије, систем произво...дње, следљивост и контролу квалитета меса. У
зависности од тога који тип информација траже, од социолошких и економских
фактора, шта их мотивише да купују, које карактеристике квалитета захтевају и којим
изворима информисања највише верују, потрошачи се могу поделити на: оне којима су
најбитнији квалитет и безбедност намирница; на оне који су наклоњени традицији; на
оне који не обраћају пажњу на квалитет, већ се воде погодношћу производа и на
потрошаче којима је битно порекло производа.
Recently, consumers pay more attention to diet, and quality and safety of the food they
consume. Information about the food, available for purchase, they can get from different
sources, and it is believed that the most important role is labelling. In April 2015, in our
country came into force new rules on labelling and advertising of food, stipulating the rights
and obligations of the producers and protect the interests of consumers. Adequate labels are
an important method of informing consumers about the qualitative characteristics of foods
and therefore they have to be given special attention. However, it is not sufficiently clarified
which type of information consumers seeks most in the labels, especially when it comes to
animal food such as beef, pork and lamb. It is believed that the most significant information,
to which most attention is paid when purchasing are: deadline (consumed by) and origin of
meat, information related to the nutritional value, maturation time, n...ame of cut, production
system, quality control and traceability of meat. Depending on the type of information
sought, social and economic factors, what motivates them to buy, quality characteristics they
require and which sources of information they trust most, consumers can be profiled into:
those which are important to the quality and safety of foods; those who are traditional
orientated; those who do not pay attention to the quality, but are driven by product
convenience and consumers which is essential origin of the product.
Кључне речи:
декларисање / потрошачи / квалитет и безбедност намирница / месо / заштита потрошача / labelling / consumers / quality and safety of foods / meat / consumer protectionИзвор:
20. Jubilarno godišnje Savjetovanje doktora veterinarske medicine Republike Srpske/BIH sa međunarodnim učešćem, Banja Luka, 11 - 14. jun 2015, 2015, 39-40Издавач:
- Banja Luka : Veterinarska Komora Republike Srpske
Финансирање / пројекти:
- Одабране биолошке опасности за безбедност/квалитет хране анималног порекла и контролне мере од фарме до потрошача (RS-MESTD-Technological Development (TD or TR)-31034)
Напомена:
- Zbornik kratkih sadržaja
Колекције
Институција/група
Fakultet veterinarske medicineTY - CONF AU - Baltić, Milan Ž. AU - Glišić, M. AU - Janjić, Jelena AU - Marković, Radmila AU - Bošković, Marija AU - Dokmanović, Marija AU - Đorđević, Jasna PY - 2015 UR - https://vet-erinar.vet.bg.ac.rs/handle/123456789/4075 AB - Потрошачи све више обраћају пажњу на исхрану, квалитет и безбедност хране коју конзумирају. До информација о намирницама које купују могу доћи из различитих извора, а сматра се да у томе најбитнију улогу имају декларације. У априлу 2015. године код нас је ступио на снагу нови правилник о декларисању, означавању и рекламирању хране којим се одређују права и обавезе субјекта у пословању и штите интереси потрошача. Адекватне декларације представљају битан начин информисања потрошача о квалитативним карактеристикама намирница и због тога се њима мора посветити посебна пажња. Међутим, није довољно разјашњено који тип информација потрошачи највише траже на декларацијама, нарочито када се говори о намирницама анималног порекла као што су јунеће, свињско и јагњеће месо. Сматра се да су најзначајније информације, на које се највише обраћа пажња приликом куповине, рок трајања и порекло меса, а поред њих и информације везане за хранљиву вредност, зрење меса, категорије, систем производње, следљивост и контролу квалитета меса. У зависности од тога који тип информација траже, од социолошких и економских фактора, шта их мотивише да купују, које карактеристике квалитета захтевају и којим изворима информисања највише верују, потрошачи се могу поделити на: оне којима су најбитнији квалитет и безбедност намирница; на оне који су наклоњени традицији; на оне који не обраћају пажњу на квалитет, већ се воде погодношћу производа и на потрошаче којима је битно порекло производа. AB - Recently, consumers pay more attention to diet, and quality and safety of the food they consume. Information about the food, available for purchase, they can get from different sources, and it is believed that the most important role is labelling. In April 2015, in our country came into force new rules on labelling and advertising of food, stipulating the rights and obligations of the producers and protect the interests of consumers. Adequate labels are an important method of informing consumers about the qualitative characteristics of foods and therefore they have to be given special attention. However, it is not sufficiently clarified which type of information consumers seeks most in the labels, especially when it comes to animal food such as beef, pork and lamb. It is believed that the most significant information, to which most attention is paid when purchasing are: deadline (consumed by) and origin of meat, information related to the nutritional value, maturation time, name of cut, production system, quality control and traceability of meat. Depending on the type of information sought, social and economic factors, what motivates them to buy, quality characteristics they require and which sources of information they trust most, consumers can be profiled into: those which are important to the quality and safety of foods; those who are traditional orientated; those who do not pay attention to the quality, but are driven by product convenience and consumers which is essential origin of the product. PB - Banja Luka : Veterinarska Komora Republike Srpske C3 - 20. Jubilarno godišnje Savjetovanje doktora veterinarske medicine Republike Srpske/BIH sa međunarodnim učešćem, Banja Luka, 11 - 14. jun 2015 T1 - Značaj informisanja potrošača pri izboru namirnica SP - 39 EP - 40 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_veterinar_4075 ER -
@conference{ author = "Baltić, Milan Ž. and Glišić, M. and Janjić, Jelena and Marković, Radmila and Bošković, Marija and Dokmanović, Marija and Đorđević, Jasna", year = "2015", abstract = "Потрошачи све више обраћају пажњу на исхрану, квалитет и безбедност хране коју конзумирају. До информација о намирницама које купују могу доћи из различитих извора, а сматра се да у томе најбитнију улогу имају декларације. У априлу 2015. године код нас је ступио на снагу нови правилник о декларисању, означавању и рекламирању хране којим се одређују права и обавезе субјекта у пословању и штите интереси потрошача. Адекватне декларације представљају битан начин информисања потрошача о квалитативним карактеристикама намирница и због тога се њима мора посветити посебна пажња. Међутим, није довољно разјашњено који тип информација потрошачи највише траже на декларацијама, нарочито када се говори о намирницама анималног порекла као што су јунеће, свињско и јагњеће месо. Сматра се да су најзначајније информације, на које се највише обраћа пажња приликом куповине, рок трајања и порекло меса, а поред њих и информације везане за хранљиву вредност, зрење меса, категорије, систем производње, следљивост и контролу квалитета меса. У зависности од тога који тип информација траже, од социолошких и економских фактора, шта их мотивише да купују, које карактеристике квалитета захтевају и којим изворима информисања највише верују, потрошачи се могу поделити на: оне којима су најбитнији квалитет и безбедност намирница; на оне који су наклоњени традицији; на оне који не обраћају пажњу на квалитет, већ се воде погодношћу производа и на потрошаче којима је битно порекло производа., Recently, consumers pay more attention to diet, and quality and safety of the food they consume. Information about the food, available for purchase, they can get from different sources, and it is believed that the most important role is labelling. In April 2015, in our country came into force new rules on labelling and advertising of food, stipulating the rights and obligations of the producers and protect the interests of consumers. Adequate labels are an important method of informing consumers about the qualitative characteristics of foods and therefore they have to be given special attention. However, it is not sufficiently clarified which type of information consumers seeks most in the labels, especially when it comes to animal food such as beef, pork and lamb. It is believed that the most significant information, to which most attention is paid when purchasing are: deadline (consumed by) and origin of meat, information related to the nutritional value, maturation time, name of cut, production system, quality control and traceability of meat. Depending on the type of information sought, social and economic factors, what motivates them to buy, quality characteristics they require and which sources of information they trust most, consumers can be profiled into: those which are important to the quality and safety of foods; those who are traditional orientated; those who do not pay attention to the quality, but are driven by product convenience and consumers which is essential origin of the product.", publisher = "Banja Luka : Veterinarska Komora Republike Srpske", journal = "20. Jubilarno godišnje Savjetovanje doktora veterinarske medicine Republike Srpske/BIH sa međunarodnim učešćem, Banja Luka, 11 - 14. jun 2015", title = "Značaj informisanja potrošača pri izboru namirnica", pages = "39-40", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_veterinar_4075" }
Baltić, M. Ž., Glišić, M., Janjić, J., Marković, R., Bošković, M., Dokmanović, M.,& Đorđević, J.. (2015). Značaj informisanja potrošača pri izboru namirnica. in 20. Jubilarno godišnje Savjetovanje doktora veterinarske medicine Republike Srpske/BIH sa međunarodnim učešćem, Banja Luka, 11 - 14. jun 2015 Banja Luka : Veterinarska Komora Republike Srpske., 39-40. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_veterinar_4075
Baltić MŽ, Glišić M, Janjić J, Marković R, Bošković M, Dokmanović M, Đorđević J. Značaj informisanja potrošača pri izboru namirnica. in 20. Jubilarno godišnje Savjetovanje doktora veterinarske medicine Republike Srpske/BIH sa međunarodnim učešćem, Banja Luka, 11 - 14. jun 2015. 2015;:39-40. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_veterinar_4075 .
Baltić, Milan Ž., Glišić, M., Janjić, Jelena, Marković, Radmila, Bošković, Marija, Dokmanović, Marija, Đorđević, Jasna, "Značaj informisanja potrošača pri izboru namirnica" in 20. Jubilarno godišnje Savjetovanje doktora veterinarske medicine Republike Srpske/BIH sa međunarodnim učešćem, Banja Luka, 11 - 14. jun 2015 (2015):39-40, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_veterinar_4075 .